Rabu, 29 Oktober 2014

Tutorials:Cara nak tukar/guna ke blogskin

Hai 
Assalamualaikum :)
 Hari nie aku nak buat tutorial,mcam mna nak gunakan blogskin . Ramai kata guna blogskin senang,sebab tunggu nak tulis je . Edit pon sikit-2 je ..tapi kalai ikot cara aku lah kan..aku suka guna yang bukan blogskin...

oke first..
  1. log in > then,tengok gambar (bulatan)

tekan template..
   2.Then,korang scrooll sampai bawah,sampai tak boleh scroll dah ....
tekan Revert to classic templates .
    3. Then,nnti die akan keluar mcam gambar bawah nie ..
   4. Then,dalam kotak tuu,korang delete semua kod kat situu...
   5.Then,korang pergi ke link ni  blogskins.com
   6. Korang pilih laa mana-2 yang korang minat ... tekan gambar yang korang nak,nanti die akan keluar macam gambar bawah nie
tekan blogger main...
nanti die terus download ~
   7. Bile dah habis download korang bukak laa folder die ..nanti die akan keluar macam nie ...
korang copy semua code kat dalam tuu...
bile dah copy...
korang paste kat kotak yang aku suruh delete tuu...
     8.Preview dulu ...dah puas hati korang save laa...
--------------------------------------------------------------
maklumat extra :
bile korang dah convert,loyout untuk letak gadget outomatik tak ada..
kalau nak edit,edit kat bahagian yang aku suroh korang paste kan tadi...
ada paham??
kalau ada sebarang masalah boleh comment di sini @ di my page .
oke bye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan