Sabtu, 11 Oktober 2014

Blogging: KAEDAH PEMASARAN PERCUMA

blog telah diamalkan. Tetapi ia hanya baru-baru ini bahawa ia telah dianggap sebagai salah satu Arah aliran adiktif. Ramai remaja telah menggunakan blog sebagai saluran untuk emosi mereka, sudut dalam talian kecil di mana mereka boleh berkata tanpa berpikir apa pun hanya bug mereka atau apa sahaja yang membuat mereka berasa gembira. Savvy pemasar telah mendapati bahawa blogging adalah salah satu yang terbaik kaedah pemasaran Internet yang tidak akan dikenakan bayaran satu sen pun.

Apa sebenarnya Blogging? Blog adalah istilah yang digunakan secara meluas yang merujuk kepada web log. Pada asasnya, blog adalah jurnal dalam talian. Sebuah blog boleh ditubuhkan untuk tanpa sebarang kos, dan boleh digunakan untuk hanya untuk suka-suka atau atas sebab-sebab perniagaan.

Blogging untuk perniagaan Internet anda adalah salah satu cara surefire untuk meningkatkan keterlihatan produk dan perkhidmatan anda. Berikut adalah beberapa cara untuk meningkatkan pengiklanan internet anda dengan bantuan blog yang lain:

1. Buat pelanggan atau pelanggan-pelanggan anda mengikuti apa-apa perubahan pada laman web anda. Produk baru anda dan laman web affiliate juga boleh diumumkan melalui blog anda.

2. Jejaki objektif perniagaan anda dan pelan melalui penulisan terbuka. Kandungan blog anda boleh dengan mudah disimpan melalui arkib. Apa yang boleh lebih baik daripada maklumat yang boleh dicari dengan mudah diakses oleh sesiapa sahaja menyemak imbas web, bukan?

3. Udara pendapat anda, nasihat atau ulasan mengenai perkhidmatan atau produk tertentu yang berkaitan dengan perniagaan anda. Penerbitan adalah satu proses yang sangat mudah dengan blog.

4 Termasuk pautan yang akan mengambil kembali link dan seterusnya meningkatkan kedudukan anda di search engine. Ini boleh lebih baik dilaksanakan melalui meletakkan artikel yang ditulis di laman web anda. Link affiliate juga boleh dimasukkan ke dalam blog anda untuk menjana pendapatan lebih tambahan.

5. Mengumpul respons melalui keupayaan blog mengambil komen daripada pembaca blog anda. Anda boleh belajar dan memperbaiki produk dan perkhidmatan anda melalui dengan maklum balas daripada pembaca anda.

6. Sambung dengan mudah dengan blogger lain. Apabila blogger lain melihat bahawa anda mempunyai sesuatu yang baik di blog anda, mereka akan meletakkan anda dalam senarai kegemaran mereka yang secara automatik akan menghubungkan anda ke blog mereka.

Jadi, bagaimana anda membuat blog? Berikut adalah beberapa pilihan yang anda boleh menggunakan untuk mengambil kesempatan daripada cara ini menyeronokkan untuk mengiklankan perniagaan Internet anda.

Sama ada anda memuatkan perisian blog atau membiarkan perkhidmatan blog hosting melakukannya untuk anda. Perkhidmatan Host seperti LiveJournal dan Blogger.com adalah yang paling popular dalam bidang ini. Mereka yang tuan rumah akan menyediakan anda dengan arahan yang mudah bagaimana untuk meletakkan blog anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan