Selasa, 28 Oktober 2014

cara naiikan trafik - Nizam Zaini

1. Entry yang menarik.

TEKAN SINI untuk hasilkan entry yang menarik. Sebenarnya, nak hasilkan entry yang menarik ni ikut kreativiti korang sendiri. Dalam pembuatan entry, korang buat je ayat yang cool dan bukan ayat yang dok cover - cover. Untuk pengetahuan korang, pembaca lebih suka kepada penulisan yang cool dan datang dari hati penulis tu sendiri. So, barulah syok pembaca nak dok baca blog korang tu.

Contoh entry - entry yang bakal menarik minat pembaca : korang buatlah review movie yang korang dah tengok. Ataupun, korang boleh juga buat review novel - novel yang korang dah baca dan korang juga boleh masukkan lirik lagu yang terkini dalam blog korang. Bukan tu je, korang boleh buat tips blogging, freebies, tutorial, segmen ataupun GA. Insyallah, orang akan ramai singgah blog korang. Insyallah =D


2. Facebook dan Twitter.

Jadikan Facebook dan Twitter sebagai medium untuk korang naikkan trafik blog korang. Macam mana? Ok, dekat facebook korang boleh post link entry, dekat fanpage blog korang sendiri ataupun main profile korang. Tak pun, korang boleh post dekat group - group blogging dekat facebook tu (nanti huda bagi link kat bawah). Manakala dekat twitter pula, korang boleh post link entry korang tu dekat page korang. Ha, senangkan? Ok dekat bawah ni, link - link group blogging yang ada dekat facebook.

    Amazing Blogging

    Kelab Blogger

    Diari Sahabat Blogger

    Ex-Tream Blogger

    Blogger Ping

    Mr. and Mrs Bloggie

    Kami si Blogger

    We Are Bloggers

    Blogging Group


3. Busuk.org

Busuk. org merupakan satu medium untuk membantu mem-publishkan entry - entry korang . Yang ni, sama je bila korang publish entry korang dekat group facebook. Cuma yang lainnya, bila orang search dekat google, dan apa yang diorang cari tu relate dengan topic korang share tu. So automatic dia akan terpublish dalam page yang mereka cari tadi. * ha, dah bebelit dah ni. Ok tengok contoh dekat bawah ni.


ok, contoh keyword (blog huda di google) : Blog Cerpen Cinta
tengok pada result yang keluar


Sebenarnya ada lagi website - website yang membantu untuk menaikkan trafik korang. Tapi sorrylah ye, huda tak updated sangat. Korang boleh search google, Insyallah ada =D.


Ok, itulah antara 3 tips yang huda sendiri gunakan dan Alhamdulillah ianya menjadi. So, kepada korang yang nak try tu silakan lah ye. Insyallah, kalau korang rajin updated maka banyaklah view page yang korang dapat. Dan kesimpulannya, korang kena RAJIN untuk menaikkan trafik korang sendiri. Insyallah, lama - lama adalah peningkatan sedikit demi sedikit.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan